tisdag 12 februari 2013

En udda dag

Eftersom det snöade ymnigt i går morse och de varnat på väderleksrapporten för att det skulle komma mycket snö under dagen. Bestämde jag mig för att ta bussen till jobbet. 

När jag suttit på bussen ett tag upptäckte jag att jag inte hade min Badge med mig. Utan Badge så kan jag inte komma in på min arbetsplats som ligger innanför säkerhetskontrollen på Arlanda. Det var minst sagt udda morgonrutiner för mig i går morse. Hur som helst fixade allt till sig på bästa sätt och dagen flöt på bra.

När jag så arbetat klart och skulle ta bussen hem.  Kom den inte. Jahaja bussen inställd och de går bara en gång i timmen. Då fick det bli middag på Arlanda. Shushi, så gott. Sedan gick jag direkt från bussen till körövningen utan noter och dessutom kom jag en halvtimme försent dit. Men det gjorde ingenting att jag kom för sent och det var hur kul som helst att sjunga och träffa alla ur kören. I går var det verkligen en udda dag.

Idag är jag ledig från jobbet. Så härligt och det är ju Fetisdagsdagen idag. Jag ska minsann unna mig min första Semla för i år. MUMS!





HA DET BRA DÄR UTE.

Inga kommentarer: