torsdag 7 augusti 2014

Klädfunderingar

I morse vaknade jag av ett rejält Åskoväder. Skönt med urladdning.  Så härligt friskt efter regnet.
 
Maken har åkt på konferens. Sonen och jag rår oss själva. Dottern åkte till Rhodos igår morse och hon har det underbart där. Själv börjar jag bli lite trött på sommaren, och värmen. Konstigt för jag är en sommarälskare. Kanske beror det på att det har varit kvavt i luften i flera dagar här.  Både i går och i dag luktar det rök här hemma efter branden i Västmanland. Nästan så att jag längtar till höst, regn, tända ljus och mörker. 
 
Alledels nyss när jag skulle gå ut och hämta posten. Såg jag en orm som ringlade precis nedanför vår trapp. Jag blev så rädd att jag skrek rakt ut. Grannen som kom cyklande undrade vad som stod på.
 
Njuter av min lediga dag. fixar här hemma. Tvättar och stryker kläder och funderar på vad jag ska ha på mig på 100-års kalaset på lördag efter jobbet. Har ännu inte bestämt mig. Bohemisk långklänning eller kort klassisk dräktklänning.
 
 
 
 
VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Bohemisk långklänning tycker jag. Ja det åskade rejält i morse minsann. Ha det fint Kraaam pia