söndag 29 september 2013

Jag och mina fötter

 
Gillar skor och vill ha dem bekväma. En favorit bland  modellerna är Karaktärsskon. En sko med en slef, liten klack och så där lagom eleganta.  Minns i 20- års åldern när jag besökte dansbutiken på Regeringsgatan i Stockholm och köpte mig ett par härligt röda karaktärsskor. Oj, vad jag gillade dem. Sedan dess har jag haft otaliga av den modellen med högre och lägre klack.
 
Väninnan från Dalarna hade nyinköpta skor på sig. Det var kärlek från min sida vid första ögonkastet. En sådan modell med lagom klack, t-slef och bekväma. Just min modell. Ja nu e de mina. 
 
Häromsistens köpte jag mig ett par nya arbetskor. Likadana som jag hade sedan tidigare. För de e så sköna. Anita av märket Hästens/Klavenes inköpta på Norrmans skor i Uppsala.
 
Använder ibland även mina nya lite klumpiga MBT-skor som är bra för hållningen och stärker musklerna.
 
På lördag ska jag gå modell och då är det tänkt att jag ska bära riktigt höga klackar minsann.
 

 



VAD ÄR DET SOM HÄNDER OCH FÖTTER?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Sitter här med förkylning och feber och kikar i din blogg. Så mycket som har hänt hos dej sedan jag var här sitienst.
Vilka fina fotriktiga skor du har köpt. Måste googla och se vad jag hittar.
Ha en riktigt fin helg!
Kramar

Unknown sa...

Jag får kylla på min förkylning :) Det ska stå "sedan jag var här sist"

Tallhöjden sa...

Hej!
Hoppas att du mår bättre nu. I lördags gick jag som modell med höga klackar och det gick bra det med men vad det e skönt med mina nya lågklackade,
kram