lördag 27 april 2013

Lördagsmys

Sitter på Förstutrappen på lilla fårskinnsfällen och dricker en kopp kaffe ur min fina Ostindia mugg. Jag andas in vårens dofter. Lyssnar på fåglarnas kvitter.  Vårsolen lyser på min slutna gestalt. I dag tar jag igen mig. Det är vår.

Myser av ledigheten och småler när jag tänker på gårdagskvällen. Alla skratt vid middagen på restaurang Aalto i Uppsala.

Jag ryser av välbehag när jag förminner den sköna massagen i går.  Efter en trevlig och intensiv dag på jobbet. Träffade jag min älsklingssyster och hennes fina döttrar på Uppsala SPA. Därefter fick vi fördrink med tilltugg hos Johanna och sedan god middag på Aalto.

I kväll har kören som jag sjunger med i.  Inbjudit till vårkonsert. Det vankas vårbuffé, underhållning och kaffe med kaka.



Syrran med sina döttrar.

SPA bad.

Myspys.

Relax.


VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

Inga kommentarer: