söndag 17 mars 2013

Vinterpromenad i Gävle

En vinterbild från Gävle. Söndadsbild på FABRIKEN.

En fantastisk helg igen. Föreläsningar och workshops om internationellt arbete inom Svenska kyrkan. Den internationella helgen:  Jag - en del av världen. Som Uppsala stift annordnat i Gävle under helgen. Har jag deltagit i. Jag har träffat så många fantastiska människor och fått möjligheten att ta del av dessa medmänniskors berättelser, föreläsningar och erfarenheter.

Jag är så oerhört tacksam över att jag får leva det liv som jag lever i vårt rika, trygga, härliga land. Mina tankar går till alla dem som inte har det lika bra som jag. Skulle så gärna vilja kunna göra  så att de kan ha det lika bra som jag.

Jag skäms över allt gott jag ätit under helgen. Så här i fastetiden och mitt i kampanjen "Allt för att utrota hungern".  Samtidigt är jag så tacksam.


En snabb vinterlunchpromenad i vackra Gävle.



Lördagens goda middag.


Å, vilken god efterätt. Chokladtårta.



VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

 

Inga kommentarer: