torsdag 4 oktober 2012

Soppkoppar och blåvitt porslin

TORSDAGSTEMA KÖK/PORSLIN I FABRIKEN
 
Jag gillar blått romatiskt och gammeldags porslin.  Dagligen använder vi servisen Ostindia från Rörstrand.

Vi har även några vackra blåvita djupa tallrikar som jag fått i gåva. Som soppkoppar har vi ljus och mörkblå stora tekoppar, med en Ostindia tallrik under. Vi äger även härligt blåa frukostkoppar med tillhörande fat. En skön japansk känsla över dem. 
Det finns mer i gömmorna som två blåvita vardagserviser från IKEA.
 
I vår Tallrikshylla finns delar av ett kuvert från IKEA. Jag tror att den tillhörde den 1700-tals serie som fanns tidare hos dem. På vårt matbord står den djupa tallriken med härligt mogna avocadon.
 
 
Ostindia från Rörstrand.
 
 
 

Härligt blå tekoppar med en Japansk känsla.



  
 
 
 

 

Tallrikshyllan.
 
 



 VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE. 
 
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint porslin!
IKEA har så mycket fint porslin
och nu ångrar jag att jag inte köpte
det i blått.
Kramar

Borgmästaren sa...

Härliga färger. Gillar också formen på kopparna.