lördag 27 oktober 2012

Ledig lördag

I dag har jag ledig lördag, det känns så skönt. Maken och jag ska på knytkalas med live band ikväll. Det ska bli trevligt att umgås efter en hektisk och sorgsen vecka.

Jag gillar verkligen julen och det var trevligt att få inspiration på IKEAs Julevent i Uppsala under tisdagskvällen. Förra veckan var jag på visit hos bästa mammsen och vi tog en tur till Södertälje. Det blev även ett besök på Chilli och på IKEA vid Kungens kurva.

För mig är julen en kristen tradition men framför allt en symbol för vänskap familj, släkt och nära relationer. När jag och dottern var till Kina köpte jag Mysteriebollen som symboliserar familjen och anses ha stärkande influenser på familjeenhten. Vårt är ett litet klot i Jade. Den är gjord i ett enda stycke och har små klot i sig som är fristående från varandra.  Vi är enskilda fristående individer men ingår ändå i samma enhet.







 
 



 

VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

Inga kommentarer: