måndag 30 maj 2011

Lilla mamma

I går var det ju morsdag. Jag och sonen åkte såklart och firade mamsen. Eftersom dottern skulle spela fotboll  blev det jag och grabbben som åkte. Mannen skjutsade dottern till matcherna. Hon spelade två fotbollsmatcher. En match i flicklaget och en i damlaget. Den ena matchen vann de och i den andra spelades det oavgjort.

Mamma bjöd på middag, oj vad gott det var och så mätta jag och sonen blev. Som förrätt hade mamma lagat heta räkor. Det är bland det godaste jag vet. Till  huvudrätt åt vi klassisk stek med sås och kokt potatis och sallad så klart. Oj, oj, vad gott. Efter att vi klämt i oss detta bjöds det på Kladdkaka, jordgubbar och grädde. 

Det blev en hel del mat kvar och vi gjorde doggyboxar med oss hem.

Tänk jag har den alleles underbaraste mamman i hela världen.



Inga kommentarer: