lördag 11 december 2010

Nobelfest på vårt vis

Svärfars födelsedag och julpynt

Barnens farfar fyllde år i går så vi i familjen var på tårtkalas i går kväll. Sonen var inte med försås han åkte till Uppsala och träffade kompisar och tjejer istället. Min mans syskon var också där med sina familjer så vi var ganska många. Mycket trevligt kalas med hembakade kakor och tårta. Live musiken flödade förstås med gitarr, sång, fiol och dragspel med en salig blandning av Cornelis, Wagner, julsånger och julpsalmer, blues brothers, beatles och ja jag kan inte namnen på alla.

I dag ska det julpyntas här hemma juldukar, jultomtarna och julänglarna och annat julpynt tas fram. lagom till Lucia brukar vi ta fram julpyntet. Jag har världens finaste julpynt som mina barn har gjort under åren. Beskåda själva de underbara konstverken. Lite nötta och en del av dem lagade med Karlssons klister men var gör väl de? De får mig att le och minnas svunna tider.

En mörkhyad tomte

En otroligt sur tomte




Tomte på pinne som tappat både öga och minne.



Dessa snögubbar är ju alldeles helt underbara.

Inga kommentarer: