onsdag 29 december 2010

Nyårs skor



Nyinköpta festskor.

I dag har jag varit och handlat dessa härliga festpumps på Rean. Jag tycker att det är roligt med skor. När jag var yngre så köpte jag skor mycket oftare än numera. Men jag måste ändå erkänna att jag har ett och annat par i klädkammaren.

Jag byter ofta skor, stövlar och kängor och matchar dem med mina kläder men brukar återgå till några få älsklingspar som är bekväma. Med tiden har jag också insett att ju högre kvalitet skorna eller stövlarna har, dessto bekvämare och skönare att gå i.

Jag äger ett par sk. MBT skor som är jättesköna och de brukar jag använda när jag är ute och går längre sträckor.

Mitt sko intresse började tidigt. Jag lånade ofta mammas högklackade när jag var barn. Jag kan fortfarande känna känslan av lycka, som när jag som femåring fick ett par nya röda gummistövlar. Jag tyckte att det var så otroligt vackra. De nyinköpta röda stövlarna fick stå brevid min säng under natten. Det kändes så tryggt att de stod där och väntade på mig till nästa dag.

Inga kommentarer: