onsdag 8 oktober 2014

Att lita på sig själv

Verkligen en givande föreläsning av Marie Loden som jag deltog i under måndagskvällen. Nu behöver jag inte att ha dåligt samvete över att jag använt barnolja på mina barn när de var små och mig själv som var baserade på mineraloljor.

Då jag har en atopisk hud som är känslig och torr har jag använt olika kroppsoljor och ofta känt att de som varit mineralbaserade varit bäst för mig. Jag har känt att de bättre binder fukten i huden. Enkelt förklarat har inte en Atopikers hud samma barriär och kan inte behålla fukten på samma sätt som en normal hud. Tänk det är alltid bäst att lita på sig själv.

Det kan vara farligare att använda Eteriskolja som är eko certifierade. Dessa oljor är mer allergena. Då dessa oljor kan härskna och ge allergiska reaktioner. Även de naturliga essenserna av de eteriska dofterna. De innehåller även konserveringsmedel som inte är godkända och testade på samma sätt som Parabener är. Denna skrämsel propaganda. Använd bara naturligt.  Jag kommer att använda skönhetsprodukter som innehåller mineraloljor och Parabener utan av vara orolig över att det är farligt. Dessa oljor ger min hud skydd mot väder och vind, damm, kvalster och allergiskt eksem.







LITA PÅ DIG SJÄLV.

Inga kommentarer: