onsdag 11 juni 2014

Förvärvsarbete

I går var jag på trevlig grillkväll efter jobbet. I dag sovmorgon och härlig egentid på min förvärvsarbetsfria dag. Jag har pysslat med blommor och fixat här hemma. Trevligt med dottern som är ledig i från sin skola. Vi har ätit lunch tillsammans. 
 
Förvärvsarbete är ett ord som inte används så ofta i dagligt tal nuförtiden. Det här med att arbeta, jobba. Att jobba för brödfödan eller för nöjet. Förvärvsarbeta med våra hobbys eller jobb på vår fritid med ideellt arbete.  Att ha en kravfylld eller ofrivillig ledighet som sjukskrivning eller arbetslöshet.
 
För mig är det betydelsefullt att ha ett förvärvsarbete. Ett socialt liv utanför hemmet med arbetskamrater och känna att jag är med i ett sammanhang. Tjäna egna pengar. Betala skatt och känna att jag gör rätt för mig.  
 
 

Fina Mårbacka pelargonen.


 
 VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

 

 

Inga kommentarer: