torsdag 16 maj 2013

Matbordets variationer

Torsdagstema hos  FABRIKEN. På matbordet. Titta in för fler inlägg.

Matbordets förvandling men ändå det samma.  Bordet har olika dukar och blommor som ger variation.

Tänk solen skiner och värmer alltid när jag är ledig från arbetet. I helgen besökte jag den mysiga butiken, Fullerö handel. Där inhandlades blommor och en fin röd gammeldags sil/durkslag. Sedan fikades det i ett litet vitt järnsmides lusthus.

I går tog jag mig en sväng till vackra Uppsala och träffade fina systerdottern som väntar smått vilken dag som helst. De är verkligen härligt längst Fyrisån med sol/promenadbrygga.

I dag har jag hemmasysslat. Rensat avloppet. Fyllt ett antal tvättmaskiner. Såpaskurat en matta. Bytt till rentvättade lakan i sängen och pysslat med blommorna. Blandat ihop en stor köttfärssmet som jag sedan lagade en Köttfärslimpa och Pannbiffar av. Jag har även hunnit med att sitta en stund i solen med en god kopp kaffe.



Bordet utan inläggsskivor.

Härlig Perlagon.
 
Makens födelsedag i April.
 
Påsktider.

Påskpyntat.
 
 
 

Adventstid.
 
Julklappsinslagning.
 
Skinkamackan färdig.
 
Nyår.
 

Sommar.

Härliga sommar.
VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE. 

 

Inga kommentarer: