torsdag 24 januari 2013

Ordning & reda

Veckans torsdagstema hos Fabriken.



 
Jag gillar att ha ordning och reda i hemmet. För att ha en bra ordning här hemma är sortering, förvaring och var sak på sin plats viktigt. Planeringen är ändå A och O. Det är mer viktigt för mig att ha en planering av min tid än minutiös ordning i hemmet. 

Det får inte bli för mycket i min kalender men inte för lite heller. Jag blir stressad av att inte ha något inplanerat men också stressad när det är för mycket. Det måste bli lagom liksom.

Jag gillar att köpa en ny kalender när året närmar sig sitt slut. Härligt med en ny kalender med oskrivna blad.  Förra året och några år innan har jag haft en i A5 storlek. Bra att kunna vika ett ark på mitten och förvara dem i kalendern. Bra även med plats att skriva ner anteckningar över dagen.

I år fick det bli en härlig röd. Ganska liten A6, av rött skin från Ordning & Reda. Den är alldeles lagom och jag får plats med den även om jag har en lite mindre handväska. Är så nöjd för min alldeles egna Ordning & Reda. Den röda färgen gör mig så glad. Den är så lätt att hitta och den är så härligt nätt.


V A R    R Ä D D A    O M    E R    D Ä R    U T E.


2 kommentarer:

På landet vid havet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
På landet vid havet sa...

Vilka fina kalendrar. Riktigt härliga färger! Synd att man inte bor närmare butiken!

Trevlig helg!
Kram Mia