torsdag 13 december 2012

Finrummet

Torsdagstema hos Fabriken; Vardagsrummet.

Rummet man är i till vardags. Hos oss är det vårt Allrum. Allrummet/Köket är där vår familj träffas. Det är där vi äter gemensamma måltider, samtalar, umgås och spelar kort.  Hos oss är vårt vardagsrum mer ett Tv och musikrum.   Jag planerar för ett Finrum. Ett rum som min mormor kallade för Salen. Mina tankar går till henne i dag då hon dog på självaste Lucia. Hon kunde inte valt en bättre dag. Hon älskade att sjunga och hade en väldigt fin altstämma så under Adventstid var det mycket julsångersjungande med mormor Edit när jag var barn.

Mormor Edits Salen som hon sa, var ett stort och vackert och ljusst rum med höga trösklar och vita spegeldörrar. Fina möbler. Där fanns en liten nätt sittgrupp. Ett stort svart piano. En vacker matsalsgrupp med tillhörande Skänk och ett stort fint Linneskåp i samma vackra stil som matsalsgruppen. Mitt på golvet låg en enorm äkta matta. Där fanns också en vacker vit Kakelugn och en gigantisk spegel med guldram och ett litet tillhörande spegelbord med marmorskiva och guldben.

Mitt Finrum ska också ha en liten nätt sittgrupp med ett litet ovalt bord. En matsalsgrupp och en kamin. I dag bilder från Allrummet.



 
 
 
EN TREVLIG LUCIADAG TILL ER ALLA.

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åh vad fint du skriver om Mormor Edits sal. Ja, och du har det väldigt fint du med.. Kraaam Pia

Anna sa...

Vilket otroligt fint finrum du har. Underbart!

Träning Inredning Inspiration sa...

Det är så kul på fabriken och alla fina vardagsrum. Fina bilder
Hoppas du har haft en mysig luciakväll

Kram