torsdag 1 november 2012

Av alla färger de små är nog den vackraste den blå.....

Färg som torsdagstema hos Fabriken

Det påstås att den blå färgen är den mest älskade på jorden. Den blå färgen har inspirerat oss i alla tider. Den har många betydelser som frihet, oändlighet och intuition.

Den blå färgen ger mig frid, ro och en harmonisk känsla. Längtan till hemmet och havet. Mina två första år bodde vår familj på Ön Oaxen utanför Trosa. Kanske är det därför som jag har en speciell längtan till havet. Havets vågor som skvalpar mot klippväggar. Stillhet och lugn sprider sig.

I inredningssamanhang går den blå färgen att kombineras i oändlighet då det finns en sådan mångfald av blåa nyanser. I dag visar jag ett bildcollage med den blå färgen i kombination av vitt på inredningsdetaljer från vårt hem.





 
VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.


 

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Blått är en riktig klassiker, jag har lite blått här jag också. Du verkar ha en stor passion för blått. Kraaaam kära bybo..fniss!!!/ Pia

Anna sa...

Blått är flott och lite somrigt!
Vackert är det men hos mig är det rött som gäller