onsdag 19 september 2012

Kalvudden

I helgen besökte jag och mannen Tors i småland.  Vi var på kräftskiva och firade Kurt som nyligen fyllt 90 år.

Han fick 90 olika sorters öl i födesledagspresent i från oss SOVare.
SOV; Sällskapet Oktoberfests Vänner, är en föreningen som jag och min man tillhör.

Kurt har sagt att han ska bli 100 år, för han tror inte att vi ska kunna hitta 100 olika sorters öl till honom. När Kurt firade sina 70 år så fick han 70 olika sorters öl och när han fyllde 80 år så fick han 80 olika sorters öl från SOV.

Kräftorna som vi åt har fiskats i sjön vid Kalvudden en fantastiskt vacker plats.



 

Skithuset.




Båthuset.


 

 
 
VAR RÄDDA OM ER DÄRUTE

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jättefint! Där skulle jag kunna tänka mig bo ett par dagar. Kram Pia

Anonym sa...

Så fint det är!
Tänk att bli så gammal och fortfarande vara pigg.
Kram