måndag 26 december 2011

Julefrid

Å, vilken härlig jul. Massor av mammas underbart goda julmat. Hennes goda Sillsallad, Ättikströmming och Inlagdasill. De goda Rebenspjällen och Skinkan. De underbart goda nötkakorna. Jag har fått så fina julklppar och även pengar som jag ska handla för när jag kommer till Kina.

På Juldagen fick vi Glögg Champanj som fördrink sedan bjöds det på  Kalkon med allt som hör till hemma hos syrran, så gott med Passionspepparkakekaka till efterrätt. Därefter kaffe med hembakta kakor så gott.

Nu är vi hemma igen och idag har jag varit ute på en långpromenad och dansat lite Zumba men annars har jag tagit det lungt och vilat och badat i badkar. Kollat in alla dotterns mellandagsrea fynd. Ätit mammas underbart goda heta räkor.  Nu blir det ett glas rött, choklad och häng framför TVn.





dignande Julbord.

Mycket julklappspapper blev det.



Tomtenisse rockar loss.



God fortsättning till er alla

Inga kommentarer: