torsdag 13 juni 2013

Blåvita rutor

Mönster är dagens torsdagstema hos FABRIKEN. Titta in för fler härliga bloggar.
Mitt hem är ju möblerat med mest vita möbler och ljusa väggar.  Jag förändrar det med tyger. Helst bommullstyger.

Jag gillar rutiga bommullstyger.  De flesta i olika blåvita rutor. Jag tycker mycket om den  klassiska Gripsholmsrutan som bl a finns hos Gysinge byggnadsvård.  Nyblom Kollen  har härliga bommulstyger i ränder och rutor. De har även fina stolskjolar och ripsmattor. Här kommer några bilder från vårt hem. I blått och vitt förstås.







 
VAR RÄDDA OM ER DÄR UTE.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Klassiskt och snyggt med blått och vitt. Gillar när man blandar olika tyger och mönster fast har samma färger. Kraaam Pia

Unknown sa...

Å så fina tyger i blått!
Jag älskar också den blå färgen
Kram