lördag 6 augusti 2011

Vatteeeen

Idag bilder från Norrtälje. Det är en sån gullig liten sommarstad med vatten och gamla fina trähus. Å. det är en sådan mysig stad. Jag minns när jag arbetade där, och hur mysigt det var att ta sig en promenad längs vattnet på lunchen.

Jag älskar vatten. Vid vatten känner jag mig hel. Jag skulle vilja bo vid havet. Ja, jag är ju född i  Kräftans tecken, som ju är ett vattentecken,  å jag bodde mina två första år på Ön Oaxen.

Min son gillar också vatten.  Jag minns när han var liten och vi var på väg hem ifrån ett besök hos min mamma som bor söder om Stockholm. Då sonen upprepade hela bilfärden:
-Vatteeen mamma titta vatteeen pappa titta vatteeeen.

Jag och mannen trodde grabben var törstig men nejdå han hade kommit på att det inte bara fanns vatteeen i kran utan även hav och sjöar. 

När grabben var liten så stod han ofta på en stol vid diskon i köket och diskade/blaskade. Det fanns även två ord som användes flitigt: Vatteeen när han ville ha något att dricka och kaka när han var hungrig.



 















HA   DET   BRA   I   SOMMARSOLEN

Inga kommentarer: