fredag 29 oktober 2010

En till liten hylla



Den lilla hyllan var röd innan jag målade om den i vitt. Hyllan kommer från min mans mormor.
Kryddburkarna är inköpta för länge sedan på Domus om jag minns rätt. 
Det lilla vitblåa måttet kommer från Home Style inköpt på en alldeles underbar liten inredningsbutik på Östermalm i Stockholm. Det var kärlek vid första ögonkastet så jag köpte en till min mamma och en till syrran också. Å, den är så helt underbart söt.  Det ljusblå måttet kommer från Söstrene Grene inköpt av min svägerska i Köpenhamn.

Linnehanduk Persons Kryddskåp, design Astid Sampe. Jag blev så glad när jag såg att de börjat trycka dessa igen. Jag köpte min på Designtorget i Uppsala.
Den handuken väcker barndomsminnen och jag känner nostalgi.  Det fanns en sådan kökshanduk i vårt kök fast med en annan färgsättning när jag var barn. Jag har tagit över den gamla från mamma. Den handuken är alldeles underbart urtvättad. Jag har även fått en ny i den andra färgsättningen av min underbara syster. 

Grytvanten och grytlappen har jag köpt på Rimbo marknad. Har en  kökshanduk och ett förkläde i samma tyg också.  Det lilla rivgärnet har jag köpt på en köksbutik i Uppsala. Den lilla söta vita porslins vitlöksriven kommer jag inte i håg vart jag inhandlat.






Blåklintstavla som jag har målat.
 Min älsklingsblomma är blåklint. Vet ni att det är den enda blomma som jag känner till som är så där härligt blå.

Kram till er alla.

Inga kommentarer: